Patronat Starosty Sulęcińskiego
Regulamin przyznawania Patronatu Starosty Sulęcińskiego
1. Regulamin określa zasady obejmowania i sprawowania Patronatu Starosty Sulęcińskiego nad imprezami, uroczystościami i wydarzeniami mającymi związek z zadaniami wykonywanymi przez powiat, określonymi w art. 4 ust. 1 pkt 21 oraz art. 34 ust.1 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz.107) o znaczeniu i zasięgu powiatowym, zwanymi w treści regulaminu „przedsięwzięciami”.
2. Patronat Starosty Sulęcińskiego jest wyróżnieniem przyznawanym przedsięwzięciom o zasięgu międzynarodowym, ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym, które mają szczególną rangę i znaczenie dla Powiatu Sulęcińskiego.
3. Patronatem nie obejmuje się przedsięwzięć o charakterze komercyjnym i reklamowym.
4. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy się ubiegać każdorazowo przy organizacji kolejnej edycji przedsięwzięcia.
5. Patronat Starosty Sulęcińskiego nad wydarzeniem nie oznacza, że Powiat Sulęciński staje się jego współorganizatorem lub partycypuje w jego kosztach.
6. Wniosek o objęcie przedsięwzięcia patronatem Starosty Sulęcińskiego, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu, powinien być dostarczony do Starostwa Powiatowego w Sulęcinie nie później niż 15 dni przed planowaną datą wydarzenia.
7. W uzasadnionych przypadkach Starosta Sulęciński może rozpatrzyć wniosek złożony po przekroczeniu terminu określonego w pkt. 6.
8. Wniosek można przesłać:
a) w formie elektronicznej na adres starostwo@powiatsulecinski.pl,
b) w formie elektronicznej na adres e-Doręczeń: AE:PL-73109-50429-TEFAH-22,
c) lub w formie papierowej na adres: Starostwo Powiatowe w Sulęcinie, ul. Lipowa 18a, 69-200 Sulęcin.
9. Decyzję o przyznaniu patronatu podejmuje Starosta Sulęciński.
10. Informacja o decyzji – pozytywnej lub odmownej – przekazywana jest wnioskodawcy w formie pisemnej.
11. Wnioskodawca może posługiwać się informacją o objęciu przedsięwzięcia patronatem Starosty Sulęcińskiego dopiero po otrzymaniu pozytywnej decyzji.
12. Organizator przedsięwzięcia objętego patronatem zobowiązany jest do:
1. poinformowania uczestników wydarzenia o przyznanym patronacie,
2. umieszczenia informacji o patronacie opatrzonej logotypem lub herbem Powiatu Sulęcińskiego we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych,
3. przesłania noty prasowej i minimum 5 zdjęć, w ciągu 5 dni po zakończeniu przedsięwzięcia na adres e-mail: starostwo@powiatsulecinski.pl.
13. Niespełnienie zobowiązań, o których mowa w pkt. 12 może skutkować w przyszłości odmową udzielenia wnioskodawcy patronatu Starosty Sulęcińskiego nad tym samym lub innym przedsięwzięciem.
14. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Starosta Sulęciński może odebrać przyznany patronat. Wnioskodawca jest informowany o tym fakcie niezwłocznie i od tego momentu jest on zobowiązany do zaprzestania używania przyznanego wcześniej wyróżnienia.
15. Sprawy związane z przyznawaniem patronatów Starosty Sulęcińskiego prowadzi Wydział Dróg, Inwestycji i Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego w Sulęcinie. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 95 755 5243 wew. 150 lub 154.
16. Przed wypełnieniem wniosku o patronat Starosty Sulęcińskiego należy zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Sulęcinie oraz niniejszym Regulaminem.
